Friday, October 28, 2005

Beschuit met muisjes

オランダでは、子供が産まれると、みんなでこの、お菓子、Beschuit met muisjesを食べるのだそうです。サクサクのパンにバターをたっぷり塗って、ちょっとアニスの入った砂糖菓子が振りかけてあるのですが、世界のおきまりの約束で、男の子はブルー、女の子はピンクなので、温はブルーのお菓子を貰いました。ちょっと調べたら、どうやらBeschuit met muisjesは「ネズミつきのビスケット」みたいな意味があるようです。ネズミが多産だからなのかな。これ、いまActarで作っているKM3という温並みに重い本の最終打ち合わせにバルセロナに来たロッテルダムの建築家、MVRDVのウィニー•マースさんがオランダから材料を持って来て作ってくれました(それをダビッドが持って帰って来てくれた)。ちなみに味は見たまんまのとおりでした(笑)。
A als paisos baixos, quan naixen als nens, celebran amb aquest dolç de pa es diu Beschuit met muisjes, que te mantega i sucre de anis. Blau per nens i rosa per les nenes com sempre, doncs li toca blau per l'On. El arquitect holandes Winy Maas (MVRDV) nos ha portat als materials i va fer per nosaltres, quan va venir a Actar per acabar al llibre KM3 que estem fent. Al sabor de aquest dolç es exactament aixo com ho veus.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home