Friday, October 14, 2005

smile?

赤ちゃんにとって、泣くのは本能だけれど笑うのは学習、なのだそうです。なので産まれたての赤ちゃんというのは満足すると寝る、という反応を示しますが、ミルクがおいしいからといって笑ってくれたりはしません。なのですが、温は産まれて2分くらいで「笑ったように見える顔」をしたので私はひどくびっくりしたのでした。そしてこれが生後10日で基本的には笑うことのない温の寝顔の一コマ。寝ている間も夢を見ているのか顔をしかめたり舌を出してみたりするのですが、これ、笑ってるように見えるだけなのかな。ほんとに笑ってるのかな。
(注)翌日さなえさんからもらったメールによると、「生まれて間もない赤ちゃんは起きているときは全く笑わないのに、寝ているときよく微笑んでいます。 あれはほんと、不思議な現象だ。で、もう少しすると、寝ながらケラケラと声をたてて笑います。起きてるときはまだ笑えないのに。」だそうです。それは早く見てみたいー。
Per un nadó recent nascut, plorar és instintiu, però somriure és la cosa que ha d'aprendre. Doncs si un nadó està content, bàsicament la seva reacció és "dormir" i punt. Encara que li agrada el sabor de la llet, teòricament no sonriu mai. Però vam veure a l'On somrient no més de 2 minuts després del seu naixement, i ens vam sorprendre molt. I ara, és una foto de l'On dormint després de mamar. La seva cara canvia constantment. És un somriure de veritat? O només una variació de l'expressió sense cap sentit?

0 Comments:

Post a Comment

<< Home